Művészi misszió – OrgonaPont: Angelika nővérrel

Zenés beszélgetés SZTAHURA ÁGNES (a Szociális Misszótársulat Angelika nővére) orgonaművésszel az Orgonák éjszakája nappalán 🙂 A helyszín a tapolcai Barlanfürdő.
– Annak, aki vállalja, hogy szerzetes lesz, le kell tudni mondani a régi életéről. Ebben a rendben, ahová tartozom, lehet a saját karizmáinkat művelni, hiszen ezzel tudunk szolgálni. Mondták is a nővérek nekem, mikor most eljöttem, hogy missziózni mész… Azért is a szerzetesi ruhában koncertezek, mert ez tanúságtétel is. Persze nem a ruha teszi az embert, de mégis valami jel, hogy ő orgonaművészként oda tudta adni az életét…

A cikk az Új Misszió 2022 októberi számában jelenik meg.

„Az orgona szép hangszer. Van benne valami az emberi hangból és a mennydörgésből, ami az Isten hangja. Az orgonának lelke van. Tud imádkozni, sírni, sóhajtani, örülni, remegve félni, vigasztalni és áldani. Az orgonának szárnyai vannak, amelyek égbe viszik az emberek áhítatos gondolatát.
Gyermekkoromban valahányszor az orgonát hallottam, mindig azt hittem, hogy az angyalok fuvolakara hallatszik alá a mennyekből.” GÁRDONYI GÉZA: A lámpás (részlet)

(Ha tetszett, kérjük, használja a MEGOSZTÁS-gombot 🙂 –, s öröm, ha feliratkozik hírlevelünkre.)

Barokk zene barokk templomban – Ave Maria

Hogyan ,,írta felül” Bachot Gounod?

A barokk korszakban sok egyházi zene született, többek között ezekből hallhatott néhányat a Miskolc-mindszenti templom közönsége 2018. február 11-én Szurasenkó Dániel, Balázs Adrienne és Kékes Zsuzsa előadásában.
Az érdekes zenetörténeti kiegészítést a videó alatt olvashatják.

Hogy miért az Ave Maria latin szövege került Bach és Gounod ,,közös” művéhez, arról nem szól a zenetörténet, a ,,társszerzőségről” viszont maga Gounod számolt be Munkácsy Mihálynak és Bloch Józsefnek. Olvassa tovább!