Hogyan ,,írta felül” Bachot Gounod?
A barokk korszakban sok egyházi zene született, többek között ezekből hallhatott néhányat a Miskolc-mindszenti templom közönsége 2018. február 11-én Szurasenkó Dániel, Balázs Adrienne és Kékes Zsuzsa előadásában.
Az érdekes zenetörténeti kiegészítést a videó alatt olvashatják.
Hogy miért az Ave Maria latin szövege került Bach és Gounod ,,közös” művéhez, arról nem szól a zenetörténet, a ,,társszerzőségről” viszont maga Gounod számolt be Munkácsy Mihálynak és Bloch Józsefnek.
A magyar hegedűművész és pedagógus örökítette tovább a történetet, mely megjelent a Zenei Szemle című folyóirat 1918. évi 5. számában. Bloch József ifjú korában Párizsban végezte zenei tanulmányait, s rendszeres látogatója volt Munkácsy Mihály palotájának, ahol együtt muzsikált a festőművész feleségével. Munkácsyné egy alkalommal megkérte, hogy muzsikálás helyett inkább menjen be férjéhez a műterembe, mert nem érzi jól magát, és biztosan felvidítaná, ha egy honfitársával anyanyelvén beszélgethetne. Néhány percnyi beszélgetés után az inas jelentette, hogy ,,Monsieur Gounod” érkezett. A fiatal zenészt lenyűgözte az idős Gounod egyénisége, szeretetreméltósága és különösen megmaradtak emlékezetében azok a szavak, amelyekkel Gounod elmesélte Ave Mariájának születését:
(Köszönettel vesszük a megosztást, s örömmel várjuk feliratkozását hírlevelünkre.)