Dixie a ,,legmagyarabb lengyel városból”

A 2. Miskolci Dixie és Jazz Fesztiválon – a Szinva teraszon – fellépett többek között ,,legmagyarabb lengyel városból”, Tarnówból érkező Leliwa Dikieland Band is. Kisvideónkban fellépésük egyik számát adjuk közre: Livery Stable Blues.

(Köszönettel vesszük a megosztást, s örömmel várjuk feliratkozását hírlevelünkre.)

Blues feeling Big Daddy Wilsonnal IDE KATTINTVA

A legmagyarabb lengyel város IDE KATTINTVA

Üzenet a Rocksuliból

Higgyünk gyermekeinkben

,,Nézd, itt várok rád, ó, bárcsak észrevennél…” – éneklik szüleiknek a gyerekek, akik a munka-rohanás-telefonnyomkodás közepette csak a maguk elképzelését, akaratát erőltetnék fiaikra-lányaikra –, azon pedig, hogy ők mit szeretnének, könnyedén átsiklanak…
A Madách Színház legújabb bemutatója kétszeresen is a gyermekekre figyelésről, a tehetség felfedezéséről, gondozásáról szól.

Olvassa tovább!

Szarka Tamás: Szeretethimnusz

A miskolci Bartók Plusz Operafesztiválon Szarka Tamáshoz és zenekarához csatlakozott Miklósa Erika operaénekes is. Felvételünkön Szarka Tamás Szeretethimnusz című szerzeményét éneklik (2018. jún. 9.)

Kapcsolódó videó: Szarka Tamás – Zöld erdőben IDE KATTINTVA
Ugyanerről a koncertről: Tánc a hóban IDE KATTINTVA

(Köszönettel vesszük a megosztást, s örömmel várjuk feliratkozását hírlevelünkre.)

,,…közös ez a fohász, rád is vigyáz”

Operettszínházi Apáca Show

,,Felemel a hited, ünnepel a szíved, átölel az imádság, közös ez a fohász, rád is vigyáz, együtt élhetjük át” – éneklik többek között az ,,apácák” az operettszínházi Apáca Show-ban. A Whoopi Goldberg-filmvígjáték zenés adaptációját Szente Vajk rendezte. Az előadás lendületes, élvezetes, kikerüli azokat a csapdákat, melyekbe a hasonló témájú musicalek színpadra állítói közül már oly sokan beleestek: egy alpári poén öncélú bedobásával az egyház kárára a nemhívőkből ,,kisajtolják” a gúnyos kacajt, ám nem gondolnak arra, hogy közben a hívőkből mély szomorúságot váltanak ki… Itt erről szó sincs. Az örömmel, fergeteges vidámsággal elénekelt-eltáncolt dalokat akár dicsőítésként, közös imaként is megélhetjük, miközben a cselekményfolyamban többször felmerülnek a szereplőkkel együtt a nézőket is elgondolkodtató emberi kételyek… De itt most nem filozofálni kell, hanem szórakozni!
Szívből ajánljuk az előadást!

A fotóspróbán készült felvételeink IDE KATTINTVA láthatók

Az előadás színlapja ITT

Ajánlott videó: Csapd fel a Bibliát – ragtime opera az Operafesztiválon IDE KATTINTVA

(Köszönettel vesszük a megosztást, s örömmel várjuk feliratkozását hírlevelünkre.)

Szarka Tamás: Zöld erdőben

A miskolci Bartók Plusz Operafesztiválon Szarka Tamáshoz és zenekarához csatlakozott Miklósa Erika operaénekes is. (2018. jún. 9.)

Kapcsolódó videó: Szarka Tamás – Szeretethimnusz IDE KATTINTVA

Ugyanerről a koncertről: Tánc a hóban IDE KATTINTVA

(Köszönettel vesszük a megosztást, s örömmel várjuk feliratkozását hírlevelünkre.)

Szarka Tamás: Zöld erdőben

Olvassa tovább!

Cseh Tamás-dal az Akrofeszten

Gyerekkorom – Tóth András előadásában

Cseh Tamás: Gyerekkorom című dalát énekli Tóth András, görögkatolikus papcsaládból származó színművész a miskolc-tapolcai egyházi ifjúsági napon, az Akrofeszten, 2018. június 30-án. A fiatal művész volt az egyik szereplője Bereményi Géza: Kelet-nyugati pályaudvar című előadásának a Vígszínházban, mely Cseh Tamás életművére épül. Hamarosan részleteket is közreadunk az Akrofeszt kerekasztal-beszélgetéséből, ahol Tóth András is bemutatkozott, mesélt családjáról, szakmájáról.

(Szét)ESŐ világ… – Cseh Tamás- és esőkedvelőknek IDE KATTINTVA (Véletlen, hogy e felvétel képsorai is Miskolc-Tapolcán készültek 🙂 )

(Köszönettel vesszük a megosztást, s örömmel várjuk feliratkozását hírlevelünkre.) 

Ős-operák 1. – Szent Márton-játék

Szentek, ősbemutatón – Selmeczi Györgytől

Két közismert szent történetét feldolgozó zenés játék ősbemutatóját is tartották – Ős-operák címmel – a 2018-as miskolci operafesztiválon. Selmeczi György zeneszerző a népi színjátékok, liturgikus drámák műfaját újította meg a kortárs opera segítségével. A Szent Márton-játék a Savariában (Szombathely) született tours-i püspök életútját dolgozta fel, míg a másik zenés egyfelvonásos, egy Szent Jakab-játék a vértanú apostol életének végét idézte meg: a középkori Legenda Aureából, Jacobus de Voraginea művéből ismert küzdelmét a mágussal, valamint mártíromságát vitte színre.

– Ki kellett próbálni, hogy az archaikus műfaji jegyek és az operai nyelvezet szervesül-e? – fogalmazta meg a sokoldalú művész a kísérlet célját, vállalkozását pedig így magyarázta:

Olvassa tovább!

Lajkó Félix az operafesztiválon

Hegedű és gitár

A 2018-as miskolci Bartók Plusz Operafesztivál vendége volt Lajkó Félix is. A közönség ősbemutatót hallhatott, a fergetegesen muzsikáló zenész Sidoo Attilával, a Besh o droM zenekar gitárosával adott közös koncertet.

(Köszönettel vesszük a megosztást, s örömmel várjuk feliratkozását hírlevelünkre.)

További részletek a koncertől IDE KATTINTVA

Kapcsolódó videó: ,,Kortárs” erkölcs kortárs operákból IDE KATTINTVA

Érdekesség a tavalyi operafesztiválról:
,,Csapd fel a Bibliát” – ragtime-ban (2/2.) IDE KATTINTVA

Zsoltárok a 24. órában

Magyar rekord, furulyaszóval

Jakob van Eyck zsoltáraiból is játszott Szurasenkó Dániel, amikor 24 órán át (május 26-án este 7 órától másnap este 7-ig) egyfolytában zenélve magyar rekordot állított be. Néha egyedül muzsikált a miskolci Színháztörténeti és Színészmúzeumban, néha csatlakoztak hozzá zenésztársai. A szigorú szabályok betartására (óránként maximum 5 perc szünet) a Magyar Rekord Társaság elnöke, illetve tanúk is ügyeltek. A zenész elmondta, hogy hajnaltájt voltak nehéz pillanatai, de az ott lévő tanúk biztató segítségével sikerült ezen túllendülnie, nem adta fel. Kisvideónkban a 24. órában játszott Jakob van Eyck-zsoltárokból, majd az utolsó perc örömzenéléséből villantunk fel részleteket. 

Kapcsolódó videó: Ave Maria – Szurasenkó Dániel és zenésztársai előadásában

Egy másik rekord, melyet mi is megörökítettünk: „Emeljünk magasba a gyermekeket!” IDE KATTINTVA

(Köszönettel vesszük a megosztást, s örömmel várjuk feliratkozását hírlevelünkre.)

,,Kortárs” erkölcs kortárs operákból

A Don Giovanni fontos tanítás

– Mostanában sokat gondolkodom azon, miért volt az opera ezelőtt 100-200 évvel olyan népszerű, hogy még a péklegény is fütyülte a dallamait az utcán. Akkor még nem valamiféle kiváltságosok műfaja volt, hanem széles tömegekhez tudott szólni. Az elmúlt 7 évben a Bartók Plusz Operafesztivál azt a küldetést vállalta, hogy a világ zeneszerzőit ösztönözze: keressék meg az utat a mai közönséghez – mondja Kesselyák Gergely, a Bartók Plusz Operafesztivál – középiskolai tanulmányait a piaristáknál végző – igazgatója. A mostani operák sikerének/sikertelenségének titkát részben abban látja, hogy témájukban tudnak-e aktuális erkölcsi tanításokat felmutatni – ahogy tette saját korában pl. a Don Giovanni. A videóinterjúban az operafesztivál ,,egyházi szeletéről” beszél.

Az illusztrációként használt fotókat Dobos Klára és Mikita Gábor készítette

(Köszönettel vesszük a megosztást, s örömmel várjuk feliratkozását hírlevelünkre.)

Érdekességek a tavalyi operafesztiválról:
,,Csapd fel a Bibliát” – ragtime-ban (2/2.) IDE KATTINTVA
Phone’ – zenemű 100 gramofonra IDE KATTINTVA

A 2016-os Bartók Plusz Operafesztiválról: Jézussal szeretnék sétálni – Blues, Big Daddy Wilsonnal IDE KATTINTVA