,,Az én Istenem, vagy a te Istened?”

…Kisvideó az Operettszínház Menyasszonytánc című előadásából, melyből a vallási tolerancia átgondolásra érdemes felvetései mellett kiderül az is a horgászatból visszatérő katolikus pap és rabbi humoros jelenetében, hogy hogyan lehet jól rácpontyot készíteni 🙂

Ajánlott videó: Operettszínházi Apáca Show IDE KATTINTVA

A címben feltett – a darabban elhangzó – kérdés mottója lehetne az egész előadásnak, hiszen az Indig Ottó 1931-ben írt A torockói menyasszony című drámája nyomán született klezmer-operett  a vallási türelemről és a toleranciáról vet fel szívszaggató gondolatokat: az identitását, közösségét kereső lány káváriája ma is katartikus erejű.

Magyar szerzők műve a világ első klezmer-operettje.

(Az ősbemutató idején klezmer-musicalnek hirdették –, talán a happy end okán gondolták át a műfaji megjelölést.)
Fenekestől felfordul a kis erdélyi falu élete, amikor kiderül az eddig katolikusnak hitt árva lány, Rózsi származása: az esküvőjéhez a kolozsvári menhelyről megküldött keresztlevélben az szerepel, hogy a lány zsidó származású – Blum Salamon törvénytelen gyereke, akit nevelőszülei, mint lelencgyereket fogadták örökbe. A közösség nem tudja elfogadni a  meglepő tényeket, s Rózsit kiközösítik vallása miatt – régi katolikus közössége is ellöki magától, és a zsidó kolónia sem fogadja be. A lány magára marad. A környezet hatására szerelme,  András is ,,kénytelen” eltaszítani magától.  Számtalan bonyodalom után még egy nagy csavarral újabb származást igazol az újabb papír  – de maradjon valami meglepetés a darabban is 🙂
A Budapest Klezmer Band vezetője, Jávori Ferenc „Fegya” 2006-ban komponált zenét a Budapesti Operettszínház ősbemutatójához, s mostantól Béres Attila rendezése változatlan formában, de részben új szereplőkkel ismét szerepel a színház repertoárján.

(A beékelt fotókat Dobos Klára és Mikita Gábor készítette.)

Az előadás színlapja ITT található

Ha tetszett, kérjük, használja a MEGOSZTÁS-gombot 🙂 –, s öröm, ha feliratkozik hírlevelünkre.